Waarom koos u onder andere voor het gedachtegoed van Personal Branding?
Susan Bruns: “We kozen voor Personal Branding vanwege de Ik – Wij – Zij benadering en de persoon Rolf Rosenmöller. Rolf is partner bij Itasc Nederland. Hij heeft een boek geschreven over het belang van Personal Branding in turbulente tijden en heeft als adviseur/trainer op dit gebied een schat aan ervaring in de bancaire sector. Hij heeft medewerkers van Bedrijven, Particulieren en Private Banking echt laten ervaren wat Personal Branding met jezelf doet en de impact die dit heeft op je omgeving.”
Jerry Notenboom: “Personal Branding geeft inzicht in je drijfveren, je passies en je talenten.
Vervolgens geeft het concrete handvatten hoe je optimaal verbinding kunt maken met je omgeving om zo bij je gesprekspartner het beeld op te roepen dat past bij je ambities en talent.
Pas wanneer je jezelf goed kent, kun je je verbinden met jezelf (Ik), jouw team (Wij) en de klant (Zij)”.
Wat heeft Personal Branding u opgeleverd?
Susan Bruns: “Wij verwachten van onze medewerkers dat ze authentiek handelen. Personal Branding laat de commerciële medewerkers groeien in hun persoonlijke ontwikkeling en vervolgens in hun rol als adviseur. Je ziet dat de medewerkers veel meer zelfvertrouwen hebben, hierdoor ‘steviger’ aan tafel zitten, meer senioriteit uitstralen en hierdoor veel meer impact hebben. Het inlevingsvermogen is gegroeid en daarmee ook ons verbindende vermogen. We merken dit ook binnen de bank. Het heeft de onderlinge band tussen de teamleden versterkt. Vroeger zat de creativiteit in de producten, nu zit de creativiteit in onze medewerkers. We zien dat ze echt trots zijn op hun vak en de bijdrage die ze leveren. Ze maken van een klacht weer een positieve klantervaring. En dit zorgt weer voor mond-tot-mond reclame. Daar geniet ik echt van.
Hoe zien de 3 B’s van Personal Branding er bij u uit?
Susan Bruns: “Personal Branding bestaat uit de Belofte die je doet, de Beleving die je wilt achterlaten en datgene wat je Bijzonder maakt. Mijn Belofte: doelen te realiseren door de sportief ingegeven prestatiedrang om altijd de beste te willen zijn. Qua Beleving past bij Jerry ‘gun en fun’: geven en nemen, hard kunnen werken en ook bulderen van het lachen. En wat ons Bijzonder maakt? Dat laat ik graag over aan collega’s en relaties.”
Zou u Personal Branding aanbevelen aan collega’s
“Zeker! Personal Branding is cruciaal voor bankiers”, aldus Jerry Notenboom.